שימוש בלקוח ה Outlook  בסביבת עבודה מבוססת טרמינל מול שירותי ה Office 365  | הקדמה | מאמר 1#8

המטרה של סדרת המאמרים הנוכחית היא – סקירה של מאפייני סביבת עבודה שבה לקוחות Outlook מותקנים על שרתי טרמינל כאשר הארגון מבצע מעבר מ- שירותי דואר מקומיים (Exchange on-Premises) ל- שירותי דואר מבוססי "ענן" של Office 365 ( Exchange Online).

כמו בכול פרויקט של מעבר לסביבת עבודה חדשה (שירותי דואר מבוססי ענן במקרה שלנו), המעבר לסביבה החדשה מתבסס על הכרות עם המאפיינים הייחודים של סביבת העבודה החדשה + ביצוע של שינוים והתאמות נדרשים בסביבת העבודה הקיימת.

המושג – שרתי טרמינל

במאמר הנוכחי נשתמש במושג "שרת טרמינל" ו "לקוחות טרמינל".
המונח הרשמי לתצורת העבודה הנ"ל מוגדר כ- RDS (Remote Desktop Services).
למרות שהמונח RDS  אמור להחליף את השימוש במושג "טרמינל", אנו נמשיך להשתמש במונח הנ"ל מכיוון שבפועל השם הנ"ל השתרש בקרב לקוחות מיקרוסופט וזהו המונח שרבים משתמשים בו.

מבנה ותוכן המאמרים הנכללים בסדרת המאמרים

עבודה מול שירותי דואר של "ענן" ורשתות תקשורת ציבוריות – מדדים של איכות ומהירות קו תקשורת | מאמר 2#8

בתרחיש של – מעבר לשירותי דואר מבוססי ענן, אחד מה "אלמנטים" העיקרים של השינוי בסביבת העבודה הוא – "קו התקשורת הארגוני", אשר מחבר את הארגון לרשת הציבורית ומאפשר ללקוחות ה Outlook להתחבר לתיבת הדואר שלהם "בענן" (שרת הדואר של Office 365 -שרת ה Exchange Online).

במאמר השני נתמקד בגורם של "קו התקשורת הציבורי".
הנושאים שנסקור הם:

  • המאפיינים הייחודים של קו תקשורת ציבורי לעומת קו תקשורת פנים ארגוני.
  • הכרות בסיסית עם המדדים הטכניים השונים אשר בהם נעשה שימוש, לשם "מדידה" של איכות תעבורת התקשורת ומהירות העברת הנתונים.

תצורת עבודה של Outlook Cache Mode   מול Outlook Online Mode  הבדלים ומאפיינים | מאמר 3#8

בתרחיש של – מעבר לשירותי דואר מבוססי ענן, כאשר לקוחות הOutlook  מותקנים על תשתיות של שרתי טרמינל, אחד מהגורמים המשפיעים ביותר (אם לא ה "גורם הקריטי ביותר") על ביצועי לקוח ה Outlook הוא – מעבר מתצורת עבודה של Outlook Online Mode ל – תצורת עבודה של Outlook Cache Mode.

במאמר השלישי נסקור בהרחבה את המאפיינים ייחודים של לקוח Outlook בתצורת עבודה של Outlook Cache Mode ובתצורת עבודה של Outlook Online Mode.

שימוש בתצורת עבודה של Outlook Online Mode בשרת טרמינל כאשר שרת הדואר הוא שרת חיצוני | מאמר 4#8

המאמר הרביעי בסדרה, כולל תיאור של תרחיש שבו לקוחות ה Outlook מותקנים על שרת טרמינל ומבצעים גישה לשרת דואר חיצוני. בתרחיש המתואר, החליט הארגון לא לעבור לתצורת עבודה של Outlook Cache Mode.

מטרת המאמר היא, להדגיש את החסרונות הניכרים של תצורת העבודה של Outlook Online Mode בתרחישים אשר בהם שרת הדואר אינו מוגדר כשרת פנימי ארגוני אלא, שרת "ענן" אשר נמצא ברשת ציבורית במרחק פיזי רב מתשתיות הארגון.

מהם הגורמים השונים אשר משפיעים על מהירות הביצועים של לקוח Outlook בסביבת טרמינל? | מאמר 5#8

בפרק החמישי נבצע סקירה של כל אחד מה "רכיבים" השונים אשר מעורבים בתהליך התקשורת המתקיימת בין לקוחות Outlook על גבי תשתיות טרמינל לבין שרת דואר חיצוני – שרת ה Exchange Online .

המטרה היא, לאפשר לנו להכיר את כל אחד מה "חלקים" אשר משפיעים על תהליך התקשורת, איכות התקשורת וכו' כדי שנוכל להיערך מראש להגדרת השינויים הנדרשים או, במקרה של troubleshooting להבין מיהם הגורמים השונים אשר יכולים להשפיע לרעה על ביצועי לקוח ה Outlook .

כיצד לתעד את ביצועי לקוח ה Outlook וכיצד ניתן להסיק מסקנות מהמידע שנאסף | מאמר 6#8

כאשר אנו מתמודדים עם צורך למצוא פתרון לבעיה אשר מוגדרת "ביצועים איטיים של לקוח ה Outlook", החלק הראשון והבסיסי ביותר הוא – ההגדרה של המושג "איטי".

הכוונה היא להגדרה מדויקת של הפעולה הספציפית אשר מבצע המשתמש.

הגדרת הפעולות הספציפיות תשמש, לשם יצירת "תוכנית פעולה", אשר תאפשר לנו "לכמת" ולמדוד את הביצועים של לקוח ה Outlook בכול אחד מהפעולות השונות.

השלב השני יהיה הגדרה של מספר תרחישים, אשר בהם נמדוד את ביצועי לקוח ה Outlook

השלב האחרון הוא – ניתוח ועיבוד של המידע שנאסף.

כדי לעזור ביישם של התהליך, מצורפים למאמר דוגמאות של קבצי תבנית אשר ישמשו לתיעוד הביצועים בתרחישים השונים.

יישום תהליך Troubleshooting | איתור בעיות של לקוחות Outlook  ואיסוף של מידע | מאמר 7#8

המאמר השביעי בסדרה, כולל סקירה של כלים ושיטות שבהם נשתמש בתהליך של Troubleshooting כגון – תרחיש שבו אנו מנסים לאתר מהו הגורם אשר משפיע לרעה על ביצועי לקוח ה Outlook.

המלצות ומסקנות לשיפור הביצועים של לקוח Outlook בסביבת טרמינל | מאמר 8#8

המאמר השמיני והאחרון בסדרת המאמרים  כולל – המלצות ו "טיפים" אשר היישום שלהם יכול להפוך את המעבר לסביבת עבודה של שירותי ענן עבור לקוחות ה Outlook ל- מעבר קל ופשוט אשר לא ישפיע לרעה על ביצועי לקוח ה Outlook.

ההמלצה היא, להתחיל את היישום של ה "המלצות" המפורטות במאמר, כדי להימנע מחוויית משתמש שלילית וכדי להימנע מכניסה לשלבים של תהליכי ה troubleshooting השונים.

אייל דורון מנהל תמיכה טכני צוות Office 365 ישראל

Eyal-doron_thumb1

Summary
שימוש בלקוח ה Outlook  בסביבת עבודה מבוססת טרמינל מול שירותי ה Office 365  | הקדמה | מאמר 1#8
Article Name
שימוש בלקוח ה Outlook בסביבת עבודה מבוססת טרמינל מול שירותי ה Office 365 | הקדמה | מאמר 1#8
Description
המטרה של סדרת המאמרים הנוכחית היא – סקירה של מאפייני סביבת עבודה שבה לקוחות Outlook מותקנים על שרתי טרמינל כאשר הארגון מבצע מעבר מ- שירותי דואר מקומיים (Exchange on-Premises) ל- שירותי דואר מבוססי "ענן" של Office 365 ( Exchange Online).
Author
Publisher Name
http://office365tech.microsoft.co.il/