שימוש בתצורת עבודה של Outlook Online Mode בשרת טרמינל כאשר שרת הדואר הוא שרת חיצוני | מאמר 4#8

במאמר הנוכחי נסקור את תצורת העבודה של לקוחות Outlook מבוססי טרמינל אשר מוגדרים לתצורת עבודה של Outlook Online Mode כאשר, שרת הדואר של Exchange מוגדר כ -שרת חיצוני כלומר, שרת דואר ברשת הציבורית.

ה "מסר החבוי" של המאמר הוא – הצגה של אופן הפעלה ה "לא יעיל", אשר מיושם בפועל בתצורת עבודה של Outlook Online Mode ,כאשר עשרות או מאות לקוחות טרמינל מבצעים גישה בזמן אמת לשרת הדואר החיצוני אשר ממוקם ברשת מרוחקת.

במילים אחרות – המטרה היא לנסות ולשכנע את הקורא שבתרחיש שבו שרותי הדואר הארגונים "עוברים" מהרשת המקומית ל- רשת הציבורית, אחד מהשינויים המומלצים לגבי תצורת עבודה של לקוחות Outlook בשרת טרמינל הוא – מעבר לתצורת עבודה של Outlook Cache Mode.

לקוחות Outlook על שרת טרמינל | שרת דואר פנימי מול שרת דואר חיצוני

בתרשים הבא, מתואר ה "מסלול התקשורת" אשר עובר שרת הטרמינל (אשר מייצג את לקוחות ה Outlook) כדי להגיע לתיבת הדואר של המשתמש בשרת ה Exchange ,כאשר שרת הדואר מוגדר כ-שרת דואר פנים ארגוני.

כפי שניתן לראות, מסלול התקשורת הוא די פשוט וקצר.

שרת הטרמינל ניגש/פונה באופן ישיר לשרת ה Exchange אשר נכלל באותה רשת פיזית של שרת הטרמינל.

Access Exchange mailbox -Terminal environment - External Exchange server -01

בתרשים הבא, מתואר ה "מסלול התקשורת" אשר עובר שרת הטרמינל (אשר מייצג את לקוחות ה Outlook) כדי להגיע לתיבת הדואר של המשתמש בשרת ה Exchange, כאשר שרת הדואר מוגדר כ-שרת חיצוני אשר ממוקם ברשת ציבורית.

כפי שניתן לראות, לעומת התרחיש הקודם, מסלול התקשורת הוא מורכב באופן יחסי וכולל מרכיבים וחלקים שונים אשר לא נכללו בתרחיש הקודם.

Access Exchange mailbox -Terminal environment - External Exchange server -02

מסקנות

תצורת עבודה של Outlook Online Mode, יכולה להיות מיושמת כאשר שרת הדואר אשר מעניק את השירותים השונים, נמצא במרחק "פיזי" קרוב יחסית לשרת הטרמינל (שרת הטרמינל אשר מבצע את הגישה אל המידע המאוחסן בשרת הדואר עבור לקוחות ה Outlook).

לעמת זאת, יישום של תצורת עבודה של Outlook Online Mode בתרחיש שבו שרת הדואר נחשב ל- שרת מרוחק, עלולה להשפיע לרעה על ביצועי לקוחות ה Outlook מכיוון שכעת, הגישה לשרת הדואר מתבצעת ע"י שימוש בערוץ תקשורת מורכב יותר, אשר כולל מרכיבים נוספים ובמקביל, הצורך לעבור מרחק גאוגרפי גדול (במקרה שלנו הגישה לשרת ה Exchange Online).

תצורת העבודה של Outlook Online Mode מתבססת על "גישה בזמן אמת" ( Online) לשרת הדואר אשר מאחסן את תיבות הדואר.

תרחיש שבו לקוח ה Outlook מוגדר לתצורת עבודה של Outlook Online mode אשר דורש מלקוח ה Outlook לקיים תקשורת בזמן אמת (Online) , כאשר ערוץ התקשורת מחייב את לקוח ה Outlook "לעבור" מסלול ארוך לשם גישה לתיבת הדואר שלו, אשר מאוחסנת בשרת ה Exchange המרוחק, אינו מוגדר כצורת עבודה אופטימלית.

לקוחות Outlook על שרת טרמינל | שרת דואר חיצוני | גישה לספר הכתובות הארגוני

בסעיף הבא, נסקור תרחיש אפשרי, כאשר מיושמת תצורת עבודה של Outlook Online Mode ושרת הדואר אשר מאחסן את תיבות הדואר הארגונית הוא שרת ה Exchange Online.
בתרחיש שלנו, לקוחות ה Outlook מותקנים על שרת הטרמינל.
מפאת שיקולים של חסכון במשאבי דיסקים, מחליט הארגון להגדיר את לקוחות ה Outlook לתצורת עבודה של Outlook Online Mode.

כדי לתאר את ה"אתגר" אשר עומד בפני לקוח ה Outlook בביצוע של משימות בסיסיות, כאשר לקוח ה Outlook מוגדר לתצורת עבודה של Outlook Online Mode נשתמש בתרחיש הבא:

גישה לספר הכתובת הארגוני (GAL – Global Address List ).

תרחיש

לקוח Outlook מבקש לשלוח דואר לנמען ארגוני. כדי לאתר את שם הנמען, מבקש לקוח ה Outlook לבצע חיפוש /איתור של שם הנמען בספר הכתובת הארגוני.
לקוח ה Outlook יוצר דואר חדש ולוחץ על מקש ה- "אל" ( To…).

כאשר המשתמש מקיש על לחצן ה "To…", הבקשה "מתורגמת ל- יצירה של שאילתה שאותה מגיש לקוח ה Outlook מול שרת ה Exchange (במקרה שלנו שרת ה Exchange Online).

ה "שאילתה" כולל בקשה לקבלת רשימה מלאה של – כל הנמענים אשר נכללים בספר הכתובות הארגוני אשר מוגדר כ GAL ( Global Address List).

בתרחיש שלנו, כולל ספר הכתובות הארגוני רשימה גדולה של מאות פריטים של נמענים ארגונים, אנשי קשר, קבוצות תפוצה ועוד.

מסלול התקשורת אשר מיושם בפועל לשם "השלמת המשימה" כולל את השלבים הבאים:

A – שרת הטרמינל מבצע פניה לכתובת ה Gateway אשר מיוצגת בפועל ע"י שרת Firewall.
שרת ה Firewall "מקבל" את הבקשה ליצירת תקשורת מול גורם חיצוני (שרת ה Exchange Online). שרת ה Firewall מבצע בדיקה וסריקה של הבקשה ולאחר שהבקשה מוגדרת כבקשה "חוקית" שרת ה Firewall יעביר הלאה את הבקשה (במידה ושרת ה Firewall לא עמוס בטיפול בבקשות גישה נוספות).

B – שרת ה Firewall שולח את הבקשה על גבי קו התקשורת הציבורי אשר נרכש מספק השרות.

C – בקשת התקשורת עוברת את הרשת הציבורית בדרכה אל שרת היעד. במקרה הייחודי שלנו שרת ה Exchange Online נמצא ב Data center אשר ממוקם באירופה.

D- הבקשה מגיע לשרת ה Exchange Online. שרת ה Exchange Online  "מחולל" את המידע הנדרש, במקרה שלנו – את הרשימה של הנמענים אשר נכללים בספר הכתובות הארגוני.

E – שרת ה Exchange Online שולח את התשובה (ספר הכתובת הארגוני) דרך הרשת הציבורית.

F- המידע מהרשת הציבורית (ספר הכתובת הארגוני) מגיע לקו התקשורת הארגוני.

G- המידע (ספר הכתובת הארגוני) מגיע לשרת ה Firewall אשר מייצג את הארגון.
שרת ה Firewall מבצע סריקה ובדיקה של המידע שנשלח אל לקוח הרשת הפנימי (שרת הטרמינל אשר מייצג את לקוח ה Outlook במקרה שלנו).

H-  המידע (ספר הכתובת הארגוני) מגיע לשרת ה טרמינל. המידע נשלח ללקוח ה Outlook ולקוח ה Outlook יכול לראות את תוכן ספר הכתובות הארגוני.

The Outlook communication path - Terminal - Office 365 environment- Request Address Book

התיאור של מסלול התקשורת אשר נדרש עבור קבלת ספר הכתובת הארגוני יכול להיות מוגדר כמסלול ארוך ו"מתיש".

כדי לסבך את התרחיש וכדי להדגיש את חוסר היעלות של הגדרת לקוח Outlook לתצורת עבודה של Outlook Online mode כאשר שרת הדואר הוא שרת חיצוני, נבצע חישוב של "כמות המידע" הממוצעת אשר נדרשת עבור משימה כגון – הצגת המידע על ספר הכתובת הארגוני (GAL).

תיאור תרחיש

  • לקוח ה Outlook מוגדר לתצורת עבודה של Outlook Online mode.
  • שרת הדואר הארגוני הוא שרת ה Exchange Online אשר נמצא מחוץ לרשת הארגונית.
  • שרת הטרמינל הארגוני מארח 200 לקוחות טרמינל.
  • ה "גודל" של ספר הכתובת הארגוני הוא – 2MB.
  • לקוח Outlook ממוצע, שולח ביום 10 פרטי דואר לנמענים ארגונים. לשם הצגת שם הנמען, מבצע הלקוח בחירה בלחצן ה To… אשר מתורגמת לבקשה של מידע על תוכן ספר הכתובת הארגוני.

The Inefficiency of using Outlook Online Mode - External mail server - Address Book example -01

מכיוון שלקוח ה Outlook מוגדר לתצורת עבודה של Outlook Online mode ,בכול פעם שלקוח ה Outlook מבקש להציג את תוכן ספר הכתובת הארגוני ( GAL) ,נוצרת בקשה למידע אשר נשלחת לשרת הדואר החיצוני (שרת ה Exchange Online).

כעת נבצע חישוב של כמות המידע אשר נדרשת כדי לספק את "הצרכים" של לקוחות ה Outlook אשר מותקנים על שרת הטרמינל.

גדול ספר הכתובות הארגוני (GAL) הוא 2MB.
מכיוון שלקוח Outlook מבצע בממוצע 10 "גישות" לספר הכתובת הארגוני, סה"כ כמות המידע אשר נדרש כדי לספק את צרכי לקוח ה Outlook היא – 20MB.
שרת הטרמינל מארח 200 לקוחות Outlook אשר כל אחד מהם "דורש" בממוצע העברת מידע בנפח של 20MB. נכפיל את מספר הלקוחות (200 לקוחות) בערך של כמות המידע של לקוח Outlook ממוצע.

התוצאה שהתקבלה היא – 4,000MB ( 4GB).
במילים פשוטות

כאשר מוגדרת תצורת עבודה של Outlook Online mode , כמות המידע היומית הממוצעת אשר נדרשת לשם הצגת ספר הכתובת הארגוני היא – 4GB!

The Inefficiency of using Outlook Online Mode - External mail server - Address Book example -02

שים לב לעובדה החשובה ש- לקוח ה Outlook מבצע פעולות נוספות רבות של "משלוח + קבלה של מידע" מלבד הפעולה של הצגת המידע של ספר הכתובת הארגוני ( GAL).

במידה ולקוח ה Outlook היה מוגדר לתצורת עבודה של Outlook Cache Mode, ספר הכתובת הארגוני (GAL) היה נשמר בקובץ מקומי ( Offline address Book).

קובץ ה Offline address Book נשלח בממוצע פעם אחת ביום ללקוח ה Outlook.
במקרה הנ"ל, נפח המידע אשר נדרש לשם אספקה של שירותי ספר כתובת ארגוני עבור 200 לקוחות הטרמינל היה מסתכם בסך של 400MB.

Outlook Cache Mode - Download Off line Address book

אייל דורון מנהל תמיכה טכני צוות Office 365 ישראל

Eyal-doron_thumb1

Summary
שימוש בתצורת עבודה של Outlook Online Mode בשרת טרמינל כאשר שרת הדואר הוא שרת חיצוני | מאמר 4#8
Article Name
שימוש בתצורת עבודה של Outlook Online Mode בשרת טרמינל כאשר שרת הדואר הוא שרת חיצוני | מאמר 4#8
Description
במאמר הנוכחי נסקור את תצורת העבודה של לקוחות Outlook מבוססי טרמינל אשר מוגדרים לתצורת עבודה של Outlook Online Mode כאשר, שרת הדואר של Exchange מוגדר כ -שרת חיצוני כלומר, שרת דואר ברשת הציבורית. ה "מסר החבוי" של המאמר הוא – הצגה של אופן הפעלה ה "לא יעיל", אשר מיושם בפועל בתצורת עבודה של Outlook Online Mode ,כאשר עשרות או מאות לקוחות טרמינל מבצעים גישה בזמן אמת לשרת הדואר החיצוני אשר ממוקם ברשת מרוחקת.
Author
Publisher Name
http://office365tech.microsoft.co.il