יישום תהליך Troubleshooting | איתור בעיות של לקוחות Outlook  ואיסוף של מידע | מאמר 7#8

בתרחיש שבו לקוחות Outlook אשר מותקנים על שרת טרמינל חווים בעיה של איטיות בעת ביצוע פעולות שונות, ובמידה ואנו לא מצליחים לבודד את "אלמנט" המסוים אשר גורם לבעיית האיטיות, ניתן לעבור לשלב של – איסוף מידע על המרכיבים השונים של סביבת העבודה.
בעזרת הניתוח של המידע שנאסף, נוכל לנסות להבין טוב יותר מהי או מהם הסיבות לבעיית האטיות.

במאמר הנוכחי, נסקור את אופן השימוש במספר כלים אשר מטרתם:

  1. איסוף של מידע על סביבת העבודה של לקוח ה Outlook ושרת הטרמינל.
  2. איסוף של מידע על קווי התקשורת הארגונים.
  3. איסוף של מידע לגבי כמות הדואר הממוצעת אשר נשלחת ומתקבלת ע"י לקוחות ה Outlook .

הערה – חלק מהכלים שנסקור כוללים גם יכולות ל"איתור של גורמים לבעיות" ואף ניסיון לביצוע של פעולות תיקון לבעיות שהתגלו.

תהליך ה troubleshooting וקריאה של קבצי המידע

לפני שנתחיל בתיאור של אופן השימוש בכלים השונים חשוב מאוד להדגיש מספר נושאים:

  1. קריאה והבנה של המידע אשר נאסף

חלק מהמידע אשר נאסף ע"י הכלים השונים מוגדר כ- מידע מורכב ולא פשוט להבנה.
במקרים כנ"ל, יש צורך במעורבות של גורם טכני, אשר יש לו את היכולת ואת המיומנת בקריאה של המידע אשר אנו אוספים.

  1. איתור מדויק של גורם הבעיה

נושא נוסף שחשוב להדגיש הוא, שאין וודאות של 100% שע"י איסוף של מידע (קבצי Log) וקריאה של המידע אשר נשמר בקבצי ה Log נוכל באופן וודאי לאתר את הגורם "האשם" בבעיה מסוימת כגון – בעיית "איטיות" של לקוח ה Outlook.

  1. ריבוי גורמים משפיעים

לעיתים, הבעיה אשר גורמת לתוצאה של "אטיות בעת השימוש ב Outlook" אינה קשורה לבעיה אחת מסוימת אלא לשילוב של מספר גורמים.

  1. יישום של "המלצות" לתצורת עבודה מיטבית בסביבת שרתי טרמינל

שלב ה troubleshooting שבו מתבצע תהליך של, איסוף מידע וניתוח של תוצאות המידע, מוגדר כ- שלב אחרון.
לפני שמגיעים לשלב "האחרון", חשוב להבין שלעיתים קרובת, יישום המלצות שונות ל- שיפור תצורת עבודה של שירותי טרמינל עם לקוח Outlook כאשר שירותי הדואר הם שירותים חיצונים, יכול לפתור את בעיית האטיות או לספק שיפור ניכר בביצועי לקוח ה Outlook וימנע את הצורך להגיע לשלב ה Troubleshooting אשר דורש משאבים ניכרים.

במאמר הבא, תוכל לקרוא סיכום של ההמלצות לשיפור ביצועי לקוח ה Outlook בסביבת עבודה של שירותי טרמינל.

איסוף של מידע על סביבת העבודה | שרת טרמינל ולקוח Outlook

Microsoft Support and Recovery Assistant for Office 365

כלי ה Microsoft Support and Recovery Assistant for Office 365, "מתמחה" ב- איתור בעיות + פתרון בעיות של לקוחות דואר בסביבת עבודה של Office 365 (ובמקביל לקוחות נוספים כגון OneDrive ועוד).

יכולת נוספת שימושית של כלי ה Microsoft Support and Recovery Assistant for Office 365 היא – האפשרות לבצוע של סריקה מקיפה של סביבת העבודה שבה מותקן לקוח הדואר ושמירה של המידע בקבצי Log.

את המידע אשר נאסף ניתן לנסות לנתח באופן עצמאי או לשלוח את המידע לגורם טכני אשר יוכל לבצע ניתוח של המידע.

הורדה של כלי ה Microsoft Support and Recovery Assistant for Office 365

ניתן להוריד את כלי ה Microsoft Support and Recovery Assistant for Office 365 בקישור הבא:

Microsoft Support and Recovery Assistant for Office 365

איתור גורם הבעיה + איסוף של קבצי Log

כלי ה Microsoft Support and Recovery Assistant for Office 365 מיושם בפועל כ Wizard אשר מאפשר למשתמש להגדיר את האפשרות הרצויות עבורו.

בשלב הראשון, יבצע כלי ה Microsoft Support and Recovery Assistant for Office 365 סריקה מקיפה של סביבת העבודה שבה מותקן לקוח ה Outlook והמידע ישמר לקבציי Log.
בשלב השני, "יציע" לנו כלי ה Microsoft Support and Recovery Assistant for Office 365 לבצע מספר פעולות אשר יכולות לתקן את הבעיה/בעיות שהתגלו. שלב זה אינו "מנדטורי".
במקרה שנדלג על שלב התיקון, נוכל לגשת למיקום שבו נשמרו קבצי ה Log כדי לצפות במידע או לשלוח את קבצי ה Log לניתוח.

לאחר ההתקנה וההפעלה של יישום ה Microsoft Support and Recovery Assistant for Office 365 יופיע המסך הבא:

  • בחר את אפשרות ה Outlook

Using Microsoft Support and Recovery Assistant for Office 365 -01

בחר את האפשרות – "Trying to Connect…" or "Disconnected"

Using Microsoft Support and Recovery Assistant for Office 365 -02

לאחר הרצת תהליך הסריקה, יופיע מסך אשר מסכם את הממצאים שהתגלו.

תוכל לבחור באפשרות Yes כדי לנסות לתקן את הבעיה.

Using Microsoft Support and Recovery Assistant for Office 365 -03

כדי לגשת לקבציי ה log אשר נאספו, לחץ על הקישור "here" אשר מופיע באפשרות – Troubleshooting trace log can be found here

Using Microsoft Support and Recovery Assistant for Office 365 -04

דרך נוספת להגיע למיקום שבו מאוחסנים קבצי ה Log של יישום ה Microsoft Support and Recovery Assistant for Office 365 היא, ע"י הזנה של שם ספרית המערכת הבאה בתפריט ה RUN – %LOCALAPPDATA%

בצילום המסך הבא, ניתן לראות את קבצי ה Log שנוצרו.
יש לבצע שמירה של הקבצים, כיווץ (zip) ומשלוח של קבצי ה Log לגורם טכני אשר יוכל לנתח את המידע שנאסף.

Using Microsoft Support and Recovery Assistant for Office 365 -05

מצורפים קישורים למאמרים אשר כוללים מידע נוסף בנושא:

Microsoft Office Configuration Analyzer Tool (OffCAT)

כלי ה Microsoft Office Configuration Analyzer Tool (OffCAT) נועד למטרות הבאות

  • איתור בעיות + ניסיון לתיקון בעיה של יישומי ה Microsoft Office השונים – כולל יישום ה Outlook.
  • איסוף של קבצי Log, אשר מתעדים את סביבת העבודה אשר בה מותקן ה Office (לקוח ה Outlook במקרה שלנו).

הורדה של כלי ה Microsoft Office Configuration Analyzer Tool (OffCAT)

ניתן להוריד את יישום ה Microsoft Office Configuration Analyzer Tool (OffCAT) בקישור הבא:

Microsoft Office Configuration Analyzer Tool 2.2

שימוש בכלי ה OffCAT

בדוגמא הבא נשתמש בכלי ה OffCAT לשם ניסיון לאיתור גורם הבעיה + איסוף של קבצי Log

  • יש להפעיל את לקוח ה Outlook שאותו אנו מבקשים לבדוק/לסרוק.
  • יש להפעיל את יישום ה Microsoft Office Configuration Analyzer Tool (OffCAT)

במקרה שלנו, אנו מבקשים לאתר בעיות ולאסוף מידע על לקוח ה Outlook

  • בחר את אפשרות ה – Outlook

Microsoft Office Configuration Analyzer Tool -01

אחד מהיתרונות הבולטים של כלי ה Microsoft Office Configuration Analyzer Tool (OffCAT) הוא האפשרות להציג את המידע שנאסף על סביבת העבודה ועל ממצאים שונים של "בעיות" שהתגלו.

בתצלום המסך הבא, נוכל לראות את תוצאות ניתוח המידע שנאסף בלשונית ה REPORT.

Microsoft Office Configuration Analyzer Tool -02

בתצלום המסך הבא ניתן את לשונית ה MANAGE SCANS אשר משמשת לשם ניהול קבצי ה Log אשר נוצרו בעת תהליך הסריקה.

כדי להעתיק את קבצי ה Log למרות ניתוח של המידע, יש לבחור את קובץ ה Log הנדרש ולבחור באפשרות של Save as

Microsoft Office Configuration Analyzer Tool -03

Network infrastructure וקווי תקשורת

Exchange Client Network Bandwidth Calculator

כלי ה Exchange Client Network Bandwidth Calculator ,הוא כלי מבוסס Excel אשר מאפשר לבצע חישובים של "נפח פס התקשורת" בהתאם לכמות ולסוג לקוחת ה Exchange.

השימוש בכלי הנ"ל יכול לסייע בתרחיש שבנו אנו מבקשים להיערך מראש לתצורת העבודה של שירותי דואר חוץ ארגונים, כאשר שרת הדואר נמצא ברשת ציבורית.

במקרה הנ"ל, תגדל במידה ניכרת כמות התקשורת אשר תתבצע מלקוחות ה Exchange וההפך ולכן מומלץ ורצוי לבצע הגדלה/הרחבה של קו התקשורת הארגוני בהתאמה.

הורדה של כלי ה Exchange Client Network Bandwidth Calculator

ניתן להוריד את כלי ה Exchange Client Network Bandwidth Calculator בקישור הבא:

Exchange Client Network Bandwidth Calculator

בתצלום המסך הבא נוכל לראות דוגמה לממשק הזנת הנתונים של כלי ה – Exchange Client Network Bandwidth Calculator:

Exchange Client Network Bandwidth Calculator

Get-MessageTrace

אחד מהכלים לחישוב "רוחב פס התקשורת" אשר נדרש לשם תקשורת מול שרת דואר חיצוני יכול להיות חישוב של כמות הדואר היוצא + כמות הדואר הנשלח את לקוחות הארגון.

כדי לקבל מידע על כמות + גדול פרטי הדואר הנכנסים והיוצאים מהארגון, ניתן להשתמש בפקודת ה PowerShell – Get-MessageTrace.

בדוגמה הבאה מוצגת דוגמה לתחביר פקודת PowerShell אשר מבצעת יצוא של המידע של כל הדואר אשר נשלח ויצא ע"י ודרך נמעני הארגון.

PowerShell command syntax

בקישורים הבאים ניתן לבצע הורדה של PowerShell scripts אשר מבצעים יצוא של מידע על תעבורת הדואר הארגוני

בקישור הבא ניתן לקרוא על הדרך שבה ניתן "לעבד" מידע אשר יוצא לקובץ XML

Network performance

בסעיף הבא נסקור בקצרה את השימוש בכלי fasttrack.cloudapp

כלי ה fasttrack.cloudapp מוגדר כ- כלי צד שלישי "חינמי", אשר מאפשר ללקוחות Office 365 לקבל דווח מפורט אשר כולל, עשרות סוגים שונים של פרטי מידע על מדדים שונים של מהירות ואיכות התקשורת בין 2 נקודת קצה – הארגון מול ה Datacenter של Office 365

השימוש בכלי ה fasttrack.cloudapp מיושם ע"י פניה לכתובת URL ושימוש ביישום ה browser.

יש לבחור את כתובת ה URL המתאימה בהתאם ל Office 365 Data center שמולו מתבצעת הבדיקה.

הקישורים הבאים כוללים את כתובת ה URL הנדרשות בהתאם לאזור הגיאוגרפי שבו ממוקדם ה Office 365 Data center.

הערה – כלי ה fasttrack.cloudapp הוא כלי מבוסס Java. יש לבצע התקנה של לקוח java בתחנת העבדה שממנה מתבצעת הבדיקה.

>

השלב הראשון הוא הזנת כתובת ה Domain של הארגון אשר נרשם ב Office 365.

Getting information the quality of data transfer between your lan -Office 365 -01

התוצאות אשר מתקבלות הן רבות ומגוונת.
בתצלומי המסך הבאים ניתן לראות דוגמה חלקית למידע אשר מתקבל מתוצאות הסריקה.

מסך התוצאות הראשי כולל "סיכום" של הבדיקות השונות שהתבצעו.

Getting information the quality of data transfer between your lan -Office 365 -02

במידה ואנו מבקשים לקבל מידע מפורט יותר ניתן לבחור באחת מהלשוניות.

בתצלום המסך הבא נבחרה הלשונית – Route

המידע בלשונית הנ"ל כולל מידע מפורט של תוצאות הבדיקה כגון – מהירות התקשורת, מספר ה"צמתים" (Nodes) אשר היו מעורבים בתהליך ועוד.

Getting information the quality of data transfer between your lan -Office 365 -03

בתצלום המסך הבא נבחרה הלשונית – speed

בעזרת הגרף המוצג נוכל לראות מידע על מהירות העברת הנתונים של קו התקשורת הארגוני.

Getting information the quality of data transfer between your lan -Office 365 -04

אייל דורון מנהל תמיכה טכני צוות Office 365 ישראל

Eyal-doron_thumb1

Summary
יישום תהליך Troubleshooting | איתור בעיות של לקוחות Outlook  ואיסוף של מידע | מאמר 7#8
Article Name
יישום תהליך Troubleshooting | איתור בעיות של לקוחות Outlook ואיסוף של מידע | מאמר 7#8
Description
בתרחיש שבו לקוחות Outlook אשר מותקנים על שרת טרמינל חווים בעיה של איטיות בעת ביצוע פעולות שונות, ובמידה ואנו לא מצליחים לבודד את "אלמנט" המסוים אשר גורם לבעיית האיטיות, ניתן לעבור לשלב של – איסוף מידע על המרכיבים השונים של סביבת העבודה. בעזרת הניתוח של המידע שנאסף, נוכל לנסות להבין טוב יותר מהי או מהם הסיבות לבעיית האטיות.
Author
Publisher Name
http://office365tech.microsoft.co.il