המלצות ומסקנות לשיפור הביצועים של לקוח Outlook בסביבת טרמינל | מאמר 8#8

במאמר הנוכחי נסקור רשימה של המלצות, אשר נועדו כדי לשפר את חווית לקוחות ה Outlook בסביבת טרמינל כאשר שרת הדואר מוגדר כ- שרת חיצוני.
במקרה שלנו, שרת הדואר של Office 365 (שרת ה Exchange Online).

מעבר לתצורת עבודה של Outlook Cache Mode

כאשר מתבצע מעבר לשרותיי דואר "חוץ ארגונים" כגון – שרת ה Exchange Online של Office 365 ,השיטה היעילה ביותר והאפקטיבית ביותר לשיפור ניכר בביצועי לקוח ה Outlook אשר מספקת את התוצאות המוחשיות ביותר היא – מעבר לתצורת העבודה של Outlook Cache Mode .

מעבר לתצורת עבודה של Outlook Cache Mode ,דורש הערכות מתאימה של הוספת נפח אחסון (דיסקים קשיחים) לשרתי הטרמינל.

שרת הטרמינל

  1. בדיקה של מצב העומסים של שרת הטרמינל

בתרחישים רבים, שרת הטרמינל מספק שירותים בו זמנית למספר גדול של לקוחות טרמינל.
אחד מהגורמים העיקרים ל"צווארי בקבוק" אשר משפיעים באופן ישיר על ביצועי לקוחות כגון לקוח ה Outlook הוא –  מצב של עומס יתר על שרת הטרמינל.

רצוי ואף מומלץ מאוד לבצע בדיקה מקיפה של מצב העומס הקיים בשרתי הטרמינל.
איתור של מחסור במשאבים כגון – משאבי מעבד, זיכרון או דיסק קשיח והשלמת ה "חוסרים", ישפיע במידה ניכרת על חווית לקוחות הטרמינל וכתוצאה מכך – שיפור ניכר בביצועי לקוח ה Outlook .

הערה

מומלץ לבצע את בדיקת העומסים של שרתי הטרמינל בפרקי זמן שונים.
לדוגמא:

  • בתחילת יום העבודה, כאשר העומס אשר מוטל על שרתי הטרמינל אמור להיות נמוך באופן יחסי.
  • במהלך יום העבודה, כאשר העומס אשר מוטל על שרתי הטרמינל אמור להיות "בשיאו".
  1. הקפדה על התקנה של עדכוני תוכנה בשרת הטרמינל

הקפדה על ביצוע של התקנת "עדכוני תוכנה" ( Software updates) של מערכת הפעלה ושל גרסאות ה Microsoft Office אשר מותקן על מערכת ההפעלה שרת הטרמינל.

התקנה סדירה של "עדכוני תוכנה" ( Software updates) מאפשרת לשמור על פעילות תקינה של שרת הטרמינל. עדכוני התוכנה כוללים לעיתים קרובות "תיקונים" או "שיפורים" לשירותים של מערכת ההפעלה וליישומי ה Office השונים ( כגון Outlook במקרה שלנו).

הפתרונות והתיקונים של עדכוני התוכנה, יכולים לשפר באופן ניכר את "חווית המשתמש" הווה אומר – ביצועי לקוח ה Outlook.

  1. תצורת עבודה של חוות שרתי טרמינל ו Rooming user profile

במידה והתבצעה מעבר לתצורת עבודה של Outlook Cache Mode, העתק של המידע המאוחסן בתיבת הדואר של לקוחות ה Exchange נשמר בקובץ מקומי על גבי הדיסקים של שרת הטרמינל.

בתצורת עבודה שבה נעשה שימוש ב "חוות שרתי טרמינל" ( Terminal farm) ,מומלץ ליישם את תצורת העבודה של Rooming user profile ,אשר תאפשר למפות את המיקום של ה User Profile files למיקום מוגדר וקבוע מראש.

הגדרה של תצורת עבודה של Rooming user profile ,תמנע את התרחיש של יצירת פרופיל משתמש (User Profile) נפרד, בכול אחד משרתי הטרמינל אשר מוגדרים כ- "חברים" בחווה ותאפשר הגדרה של מיקום קבוע מראש אשר ישמש לשם אחסון פרופיל לקוח הטרמינל.

  1. הפעלה של שרות ה INDEX במערכת ההפעלה של שרת הטרמינל

במידה והתבצעה מעבר לתצורת עבודה של Outlook Cache Mode, העתק של המידע המאוחסן בתיבת הדואר של לקוחות ה Exchange נשמר בקובץ מקומי על גבי הדיסקים של שרת הטרמינל.

בתצורת עבודה של Outlook Cache Mode פעולות החיפוש של המידע תתבצע כברירת מחדל ע"י פניה לשירותי ה"חיפוש" (Index) של מערכת ההפעלה (מערכת ההפעלה של שרת הטרמינל במקרה שלנו).

הפעלה של שירותי ה Index של שרת הטרמינל אשר מארח את לקוחות ה Outlook, תבצע "אינדקס" של המידע אשר נשמר בקבצי ה Cache המקומיים (קבצי ה OST) ותגרם לשיפור ניכר של חווית לקוח ה Outlook בעת ביצוע פעולת ה"חיפוש" (תאיץ באופן ניכר את תהליך אחזור המידע מהקובץ המקומי).

לקוח Outlook

  1. שימוש בגרסת אופיס עדכנית

לשימוש בגרסאות אופיס עדכנית אשר נתמכת ע"י שירותי ה Office 365  יש חשיבות גדולה והשפעה על רמת הביצועים של לקוח ה Outlook.

בזמן הנוכחי לעת כתיבת המאמר, גרסת ה Outlook המומלצת לעבודה מול שרת הדואר של Office 365 היא Outlook 2016.

  1. הגדרת רמת ה Cache של לקוח ה Outlook

בהינתן ונבחרה תצורת העבודה של Outlook Cache Mode, לקוח ה Outlook  כולל אפשרות להגדרה של "כמות ה Cache" אשר ישמר בקובץ המקומי.

בתרחיש שבו ישנה הגבלה של "מרחב אחסון" (דיסקים קשיחים) בשרתי הטרמינל, כדי לחסוך בנפח דיסק, ניתן להגדיר את טווח הזמן של פרטי תיבת הדואר אשר ישמרו בקבוץ ה cache המקומי.

לדוגמא – במקום לשמור העתק של כל תיבת הדואר בקובץ מקומי (קובץ ה OST) ניתן להגדיר שהמידע שישמר ב Cache יהיה מידע מהחודשים האחרונים (המידע העדכני ביותר).

קווי תקשורת

  1. הרחבת רוחב פס התקשורת הקיים

לעומת שירותי דואר מקומיים שבהם התקשורת מול שרת הדואר מתבצעת מול שרת מקומי על גבי תשתיות הרשת המקומית (LAN), מעבר לשירותי דואר מבוססי ענן (Exchange Online במקרה שלנו) מיושם ע"י ביצוע של תקשורת שרת/לקוח (לקוח Outlook מול שרת ה Exchange Online) על גבי התווך של קווי התקשורת הארגונים אשר מחברים את הארגון לרשת הציבורית

לכן בעת מעבר לשירותי דואר מבוססי ענן יש צורך לשקול את ההרחבה של רוחב הפס של קווי התקשורת הקיימים.

  1. בדיקה של עומסים על קווי תקשורת

מלבד הצורך ב"הרחבה" של פס התקשורת הארגוני לרשת הציבורית, ישנה חשיבות גדולה לביצוע של בדיקות עומסים על קווי התקשורת הקיימים.

מטרת הבדיקה היא זיהוי של מצב שבו קו התקשורת הארגוני עמוס, וכתוצאה מכך נגרמת האטה משמעותית של מהירות התקשורת.

במקרה שלנו – פגיעה במהירות התקשורת אשר מתקיימת בין לקוח ה Outlook  לשרת
הדואר החיצוני – שרת ה Exchange Online .

הערה

מומלץ לבצע את בדיקת העומסים של קווי התקשורת פרקי זמן שונים.
לדוגמא:

  • בתחילת יום העבודה, כאשר העומס אשר מוטל על קווי התקשורת הציבורים אמור להיות נמוך באופן יחסי.
  • במהלך יום העבודה, כאשר העומס אשר מוטל על קווי התקשורת הציבורים אמור להיות "בשיאו".
  1. שימוש במוצרי QOS (Quality of service)

מוצרי QOS (Quality of service) מאפשרים לבצע הגדרה של מדיניות אשר חלה על קווי התקשורת הארגונים לרשת הציבורית.

לדוגמא – במידה והארגון משתמש במוצר QOS (Quality of service), ניתן לבצע הגדרה של "שריון רוחב פס", אשר מיועד אך ורק לשרת הטרמינל אשר מייצג את לקוחות ה Outlook  הארגונים מול שרת ה Exchange Online.

  1. אפשרות לשימוש ב Azure ExpressRoute

שרות ה Azure ExpressRoute מאפשר לרכוש שרות אשר מאפשר לבצע הגדרה של קו תקשורת בעל ביצועם משופרים מול שרתי ה Data center של Office 365.

בתרחיש שבו ה Data Center נמצא במיקום גאוגרפי מרוחק או, במידה ובבדיקות מתגלה שיש הפרעות רבות/עיכובים של קווי התקשורת ל Office 365 data center (המיקום שבו נמצאים שרתי ה Exchange Online) ניתן לשקול רכישה של שרות ה Azure ExpressRoute.

אייל דורון מנהל תמיכה טכני צוות Office 365 ישראל

Eyal-doron_thumb1

Summary
המלצות ומסקנות לשיפור הביצועים של לקוח Outlook בסביבת טרמינל | מאמר 8#8
Article Name
המלצות ומסקנות לשיפור הביצועים של לקוח Outlook בסביבת טרמינל | מאמר 8#8
Description
במאמר הנוכחי נסקור רשימה של המלצות, אשר נועדו כדי לשפר את חווית לקוחות ה Outlook בסביבת טרמינל כאשר שרת הדואר מוגדר כ- שרת חיצוני. במקרה שלנו, שרת הדואר של Office 365 (שרת ה Exchange Online).
Author
Publisher Name
http://office365tech.microsoft.co.il